Lär dig vad en dokumenthanteringsplan är, varför varje förvaltning har en och hur ni kan arbeta med att ta fram en dokumenthanteringsplan.
Utbildning i hantering av allmänna handlingar och arkiv i kommunal verksamhet.Syftet med denna kurs är att ge en grundläggande kunskap om juridiken och organisationen kring arkivering och hantering av allmänna handlingar i kommunen.Målet är att efter genomförd kurs ska deltagaren ha grundläggande förståelse för vad som styr arkiv- och informationshanteringen i kommunal verksamhet. Deltagaren ska ha kännedom om vanliga begrepp inom arkivhantering och veta vart man kan vända sig för ytterligare stöd i arkivfrågor.Följande delar gås igenom:- Vad är arkiv- Ansvarsfördelning och roller- Lagar och regler- Gallring- Arkivering
Steg för steg-guide för hur du praktiskt gör för att arkivera pappershandlingar. Innehåll:RensaAktomslagArkivboxarLeveransreversalSkicka till arkivet
Intensivutbildningen består av 2 delar:1. Introduktionsutbildning - Socialstyrelsen2. Basala hygienrutiner samt användandet av personlig skyddsutrustning i olika situationer inom hemtjänst, särskilt boende för äldre, LSS-boende och bostad med särskilt stöd enligt SoL.
Introduktion för intermittentanställda i funktionsstöd
Introduktion för intermittentanställda i omsorgsförvaltningen.
Kemiska arbetsmiljörisker för lokalvården
En kurs i social dokumentation som riktar sig både till dig som är nyanställd inom vård och omsorg och dig som har erfarenhet av att använda social dokumentation i ditt arbete.